loading...
ورزش
جدید ترین ویدیو های سایت
آخرین ارسال های انجمن
ورزش بازدید : 22 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

گلوتامین ماسل فارم:👆

همه چیز درباره گلوتامین ( پودری برای رشد عضلانی ) گلوتامین یکی از اسید امینه هایی که خود بدن قادر به ساخت آن میباشد به همین دلیل هم تا چندی پیش جز آمینو اسید های غیر ضروری دسته بندی میشد زمانی که نیاز بدن به این آمینو اسید در شرایط ویژه ای مانند ورزش و عفونتها افزایش پیدا میکند مقادیری که بدن تولید میکند کفاف نیازش را نمیدهد و به همین دلیل هم این آمینو اسید جزو امینو اسید های نیمه ضروری تقسیم بندی شد. محل اصلی ذخیره و تولید این آمینو اسید در بدن عضلات هستندگلوتامین با ذخیره ی آب در عضلات مراحل سنتز پروتئین و رشد عضلانی را فراهم میسازد.اگر مقادیر گلوتامین در عضلات کاهش یابد تعادل آب و حفظ آن در عضله با مشکل مواجه میشود و همین موجبات از دست دادن حجم عضلانی را فرهم میسازد.این آمینو اسید به خصوص برای پرورش کارها که به علت تمرین شدید نیازشان به گلوتامین افزایش پیدا میکند از اهمخییت خاصی برخوردار میباشد.



در چندین تحقیق مشخص شده که گلوتامین میتواند عضلات را در شرایط آنابولیک خوبی قرار دهد و باعث افزایش حجم آنها شود.علاوه بر این گلوتامین بهبود عضلات را بعد از یک تمرین سنگین افزایش میدهد.و بعضی از ورزش کاران از دم عضلانی بهتر و افزایش قدرت عضلانی بیشتر سخن میگویند.عده ی دیگری هم افزایش وزن و ... رو بعد از مصرف اون گزارش میکنند و افزایش گیلکوژن عضلات و آب در آنها میتواند توجیه کننده ی این مسائل باشد.

ویژگی ها:
1_وضعیت کلی گلوتامین سطح بدن را با افزایش جذب فردی، Bioavailability و هضم، بالانس و افزایش میدهد.
2_تغذیه بدن از یک منبع اختصاصی گلوتامین در نهایت منجر به اشباع مطلوب بافت عضله میشود .
3_گلوتامین سری کور ماسل فارم یک محصول منحصر به فرد خالص است ، در عین حال ترکیبی از گلوتامین های گوناگون دارای طیف وسیعی از مزایا.
4_این محصول به شما در بازسازی و بازیابی حتی در سخت ترین تمرینات کمک شایانی مینماید.
5_سریعترین و موثر ترین در نوع خود

ورزش بازدید : 24 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

کراتین ماسل فارم:👆

کراتین ترکیبی ارتقاء یافته با جذب بالا و حمایت کننده ATP (سیستم انرژی بدن) در تمرینات ورزشی که منجر به رشد عضلات میشود.

ویژگی ها:
پشتیبانی از انرژی انفجاری حین تمرین،انرژی ATP و در مجموع قدرت
افزایش قدرت و استقامت
بدون نیاز به دوره بارگیری
ترکیبی از چند نوع کراتین که هرکدام تاثیرات خود را دارند:
کراتين نيترات
کراتين AAB (کراتين آلفا آمينو انبوتيرات)
دي کراتين مالات
کراتين مگناپاور (کراتين منيزيم کلات)
کراتين مونوهيدرات

دوز پیشنهادی مصرف: روزانه 1 پیمانه ( 5 گرم) همراه آب زیاد مصرف شود...

ورزش بازدید : 17 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

چرا استفاده از کربوهیدرات ؟

💪هضم کربوهیدرات ها سریع تر صورت می گیرد و فشار کمتری بر معده اعمال می کنند.
💪کربوهیدرات ها سریع تر از معده خارج می شوند.
💪سوخت و ساز پروتئین برای تولید انرژِ باعث کم آبی در زمان تمرین های بدنی می شود ، زیرا برای دفع مواد زاید حاصل از تجزیه اسید های آمینه از طریق ادرار به آب بیشتری نیاز است.
💪کربوهیدرات ها هم در حین تمرین های کوتاه مدت و هم در جریان تمرین های طولانی ، عامل اصلی تولید انرژی محسوب می شوند
🚵🚴🏃🏻🏂
غذای ورزشکاران استقامتی باید به اندازه کافی کربوهیدرات داشته باشد تا ذخایر گلیکوژن کبد و عضلات ترمیم شود.همچنین منطقی است که برای شروع تغذیه ویژه، از ۴۸ ساعت قبل از مسابقه شدت برنامه تمرینی کاهش یابد.

ورزش بازدید : 21 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

بهترین تغذیه قبل از مسابقه

 

تغذیه قبل از مسابقه دو هدف عمده را دنبال می کند:
 1-پیشگیری از گرسنگی حین و قبل از رقابت.
 ۲-حفظ سطح قند خون مناسب جهت عملکرد مناسب عضلات در خلال رقابت و فعالیت ورزشی.
بسیاری از ورزشکاران وعده غذایی قبل از تمرین یا رقابت را حذف می کنند، بخصوص اگر این رقابت یا تمرین در صبح انجام گردد. حذف نمودن وعده غذایی قبل از تمرین صبحگاهی سبب پائین آمدن سطح انرژی بدن و کاهش کارایی ورزشکار می گردد.این امر به خصوص زمانی به چشم می آید که فعالیت ورزشی بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد یا شامل ورزش های شدید باشد

 

تغذیه قبل از مسابقه دو هدف عمده را دنبال می کند:
 1-پیشگیری از گرسنگی حین و قبل از رقابت.
 ۲-حفظ سطح قند خون مناسب جهت عملکرد مناسب عضلات در خلال رقابت و فعالیت ورزشی.
بسیاری از ورزشکاران وعده غذایی قبل از تمرین یا رقابت را حذف می کنند، بخصوص اگر این رقابت یا تمرین در صبح انجام گردد. حذف نمودن وعده غذایی قبل از تمرین صبحگاهی سبب پائین آمدن سطح انرژی بدن و کاهش کارایی ورزشکار می گردد.این امر به خصوص زمانی به چشم می آید که فعالیت ورزشی بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد یا شامل ورزش های شدید باشد

ورزش بازدید : 18 پنجشنبه 21 آبان 1394 نظرات (0)

⚡️⚡️عنصری که به کاهش وزن کمک می کند⚡️⚡️

کلسیم به ویژه در دوران یائسگی اهمیت دارد زیرا پوکی استخوان و چاقی دو مشکل شایع در این دوران به شمار می روند.

چاقی یکی از مشکلات بهداشتی شایع در سراسر جهان است و روز به روز بر آمار آن افزوده می شود. روش های بسیاری برای کاهش وزن و حفظ تناسب اندام پیشنهاد شده است اما یک رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش مناسب بهترین راه برای رسیدن به وزن ایده آل و حفظ آن است.

مطالعات اخیر نشان می دهند که مصرف کلسیم با شیوع کمتر اضافه وزن، چاقی و مقاومت به انسولین همراه است. همچنین مشخص شده است که مصرف كم كلسیم و فراورده‌های لبنی موجب افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، مقاومت به انسولین و دیابت می شود.

بر اساس مطالعات مصرف كلسیم ‌باعث مهار لیپوژنز (تولید چربی) و تحریك لیپولیز (تجزیه چربی) خواهد شد. نکته جالب در این تحقیقات این بود كه كلسیم با منشا لبنیات نسبت به مکمل های کلسیم موثرتر عمل می کند.


گرچه این تحقیقات بیانگر اثر کلسیم در کاهش وزن هستند اما باید بدانید که این ماده معدنی به تنهایی معجزه نمی کند. به عقیده متخصصان اثر کلسیم زمانی مشاهده می شود که فرد کالری دریافتی را کاهش داده و ورزش را نیز در برنامه روزانه خود بگنجاند. کلسیم به ویژه در دوران یائسگی اهمیت دارد زیرا پوکی استخوان و چاقی دو مشکل شایع در این دوران به شمار می روند و مصرف منابع کلسیم هر دو اختلال را کنترل می کند.

ورزش بازدید : 12 چهارشنبه 20 آبان 1394 نظرات (0)

آیا با سرماخوردگی می شود تمرین کرد؟

گلودرد احساس بسیار بدی است. درد عضلات و بینی که از آن آبریزش دارید نیز تکمیل کننده این حس است اما اگر با تمام این احوال حس و حال تمرین دارید ، آیا باید تمرین کنید یا خیر؟

جدا از این می توانید برای دیگران در باشگاه احتمال مریض شدن داشته باشید دیگر چه خطراتی وجود دارد که بخواهید با احوال مذکور تمرین کنید؟

خبر خوبی که داریم این است: کسانی که ورزشکارند از مریضی سریع تر رها می شوند و علائم کمتری را نسبت به افراد بی تحرک تجربه می کنند. بر اساس تحقیقاتی که سال 2011 انجام شده اطلاعات جالبی درباره سرماخوردگی و تمرین کردن در دوره آن به دست آمده است که در قالب پرسش و پاسخ از محققان آن می توانید در جریان نتایج قرار بگیرید. وقتی که حس می کنید در آستانه سرماخوردگی هستید ، آیا باید برنامه تمرین را تغییر دهید؟

اگر حس می کنید در آستانه یک سرماخوردگی عادی هستید ، می توانید بدون محدودیت خاصی تمرین کنید. اگر بعد از تمرین حس کردید حالتان بدتر شد ، باید تمرین را متوقف کنید ، چند روز استراحت دهید یا در حد 50 از توان خود تمرین کنید. مثلاً به جای 30 دقیقه هوازی فقط 15 دقیقه کار کنید یا به جای 5 ست از یک حرکت فقط 1 ست از آن را اجرا کنید.

فقط یک قانون را مد نظر قرار دهید: اگر علائم شما شامل آبریزش بینی گلوی خشک یا عطسه است برای تمرین کردن مشکلی ندارید. اما اگر علائمی مثل احتقان سینه ، درد عضله ، ناراحتی معده و ... دارید باید استراحت کنید.

 

وقتی که وسط سرماخوردگی هستیم چه باید بکنیم؟ آیا عرق کردن به بهبودی بیماری کمک می کند؟

اگر تب دارید در خانه بمانید. همچنین ، اگر علائم معده درد دارید باید استراحت کنید. اگر حس خستگی دارید دلیلی برای تمرین کردن وجود ندارد. علاوه بر این شما طی 5 روز اول از 7 روز حالت مسری دارید. استراحت کردن اجازه می دهد که سیستم ایمنی بدن ریکاوری شود. زود بخوابید و خواب اضافی داشته باشید ، مقدار زیادی مایعات بنوشید و از داروهای سرماخوردگی استفاده کنید یا حتی از ایبوپروفن استفاده کنید.



از چه زمانی می شود تمرینات را مجدداً شروع کرد؟

باید به بدن توجه کنید. سرماخوردگی معمولاً 7 تا 10 روز طول می کشد اما ریکاوری آنفلوآنزا می تواند 2 تا 3 هفته طول بکشد. بستگی به شدت آن دارد. طی 3 تا 4 اول بعد از مریضی با 100 درصد توان تمرین نکنید. با 75 درصد از شدت نرمال آغاز کنید ( چه هوازی چه وزنه ) و بعد از هفته اول به تدریج شدت را بالا ببرید. اگر خیلی زود تمرین را شدید کنید فاز ریکاوری طولانی می شود.

ورزش بازدید : 21 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

 یک نوشیدنی جذاب : داخل سیب را خالی کنید و با چوب دارچین و لیمو اضافه شده میل کنید.

 

 

👆🏼👆🏼👆🏼👆🏼👆🏼👆🏼👆🏼👆🏼
ترکیبی از دارچین و سیب برای کاهش وزن  و تنظیم سوخت و ساز بدن فوق العاده  خوب است نمی دانم باور میکنید یا نه ولی این نوشیدنی کالریش صفر است.یعنی، آنتی اکسیدان های  دارچین  اشتها  را کاهش داده و قند خون را ثابت نگه می دارد  و این یک عامل مهم برای کاهش وزن است.مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه  تنها نیم قاشق غذاخوری دارچین می تواند سطح کلسترول بد را کاهش دهد.به گفته کارشناسان،با استفاده از دارچین ترشح انسولین کنترل می شود، همچنین، دارچین در کاهش تری گلیسیرید تاثیر می گذارد و به هضم غذا کمک می کند.
منبع:مجله پزشکی دکتر سلام

ورزش بازدید : 12 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

بهترین میوه ها برای بدنسازان

وقتی صحبت از مصرف میوه ها است ، کدامیک از میوه ها برای بدنسازی بهترین انتخاب است؟

پیشنهاد ما این است که از رنج وسیعی از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید. برای اینکه نیازهای بدن خود را کاملاً تأمین کنید و کارایی و کیفیت رژیم غذایی را افزایش دهید  سعی کنید بطور عمده از میوه هایی استفاده کنید که شاخص گلیسمیک پایینی داشته باشند. میوه هایی از خانواده مرکبات از جمله پرتقال و میوه هایی از خانواده سیب. اما در کنار این قبیل میوه ها می توانید در ساعاتی از روز از میوه هایی که شاخص گلیسمیک بالاتری دارند هم استفاده کنید. از جمله هندوانه ، طالبی و امثال آنها. این قبیل میوه ها به سرعت هضم و جذب می شوند و سطح قند خون را بسرعت افزایش می دهند و این افزایش سطح انسولین را در پی خواهد داشت. به همین دلیل برای وعده پس از تمرین انتخاب های مناسبی هستند چرا که افزایش سطح انسولین پس از تمرین باعث تسریع انتقال آمینواسیدها و سایر مواد آنابولیک به سمت عضلات می شود. در ضمن طالبی منبع خوبی از بتکاروتن بشمار می آید که بتاکاروتن هم پیش ساز ویتامین A در بدن است. کاروتنها دسته ای از مواد آنتی اکسیدان هستند که از بدن در برابر رادیکالهای آزاد حاصل از تمرینات شدید و چربی سوزی و انواع استرس های روزمره حفاظت می کنند. علاوه بر این منبع غنی از ویتامین C به شمار می روند و همینطور مقدار کمی ویتامین E که هر دو اینها هم از جمله آنتی اکسیدانهای قوی هستند. بنابراین انتخابهای بسیار خوبی برای مبارزه با رادیکالهای آزاد هستند که پس از تمرین هم مقدارشان در بدن افزایش می یابد. از دیگر مزایای این میوه ها وجود پتاسیم در آنهاست که برای انقباض عضلات ضروری است. البته موز از این نظر غنی تر بشمار می آید و چنانچه در طول تمرین یا پس از آن دچار گرفتگی عضلات می شوید ، موز انتخاب بسیار خوبی است.

فقط موقع خرید این نوع میوه ها دقت کنید تا ، پوسته میوه کاملاً سالم باشد و فاقد بریدگی یا ترک خوردگی باشد چرا که پوست میوه هایی از جمله طالبی به دلیل نوع کشت حاوی مقدار زیادی از باکتریهاست که لازم است قبل از برش ، میوه بخوبی شسته شود تا از انتقال هر نوع باکتری بیماری زا به داخل میوه جلوگیری شود.

ورزش بازدید : 13 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

نکته کلیدی در فرآیند کاهش چربی ها

کجا اشتباه می کنم؟!

افراد بی شماری در باشگاه وجود دارند که خواهان کاهش چربی بدن شان هستند ، اما هر کسی موفق به انجام این کار نمی شود. اگر در رابطه با کاهش چربی های بدن تان با مشکل روبرو هستید ، ممکن است شما هم دچار یکی از اشتباه های رایج شوید. فرآیند چربی سوزی ، یکی از مهم ترین اهداف رایج در دنیای بدنسازی و تناسب اندام است ، اما این فرآیند به راحتی میسر نمی شود. بنابراین اگر مدت هاست در این نبرد شرکت کرده اید ، و در این میدان پیروز نشده اید ، احتمالاً دچار اشتباهات زیر شده اید. در این مقاله به شما کمک می کنیم تا این اشتباهات را پشت سر بگذارید و وارد بازی شوید.



اشتباه 1: زیاد می خورید

این یک اشتباه واضح است. افراد زیادی وجود دارند که به درستی نمی دانند باید به مصرف چه میزان کالری بپردازند. برای مثال ، یک وعده سالاد ممکن است گزینه درستی به نظر برسد ، اما ممکن است در اثر مصرف آن 600 کالری به بدن خود وارد کنید ، آن هم بدون این که متوجه شوید ، سس ، چاشنی ، روغن زیتون و ... همگی دارای میزان معینی کالری می باشند که حتی به آنها فکر هم نمی کنید.

بارها و بارها گفته شده که فرآیند کاهش وزن به معنای خوردن کالری کمتر در مقایسه با آن چیزی است که به طور معمول مصرف می کنید. به غیر از میزان کالری ، نوع کالری که مصرف می کنید نیز مهم است. یک رژیم کربوهیدراتی ، برای مثال در فرآیند کاهش وزن به شما کمک نمی کند.

برای اکثر افراد یک تناسب 40/40/20 به شیوه ای عالی کار می کند. اگر 40 درصد غذای شما از کربوهیدرات ، 40 درصد از پروتئین و 20 درصد از چربی تأمین شود ، منتظر یک تغییر مثبت باشید. به هر حال ، این نرخ تنها قانون طلایی مطلق برای انواع بدن ها و اهداف نیست. پژوهش کنید و توجه کنید چه چیزی به صورت بهتر برای شما کار می کند.



اشتباه 2: به اندازه کافی پروتئین نمی خورید.

پروتئین ها در فرایند ساخت بافت های عضلانی و مرمت آن نقش مهمی دارند. یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده افرادی که به مصرف پروتئین بیشتر در رژیم روزانه شان می پردازند در کاهش چربی های بدن موفق ترند. پروتئین باعث افزایش سیری می شود و این مسئله به شما کمک می کند تا کمتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه کمتر در سراسر روز به مصرف غذا بپردازید. رژیم های پر پروتئین دارای نتایج مثبتی بر سطح گلوکز ، چربی و میزان دامنه عضله به چربی هستند. پروتئین یک درشت مغذی عالی برای کاهش وزن است. سعی کنید در وعده های اصلی غذایتان همیشه پروتئین داشته باشید.



اشتباه 3: زیاد می نوشید.

تنها مایعی که بدن شما واقعاً به آن نیاز دارد ، آب است. به طور حتم می توانید قهوه ، چای و شیر بنوشید ، اما یک جریان پایدار از نوشیدنی های قندی فرآیند کاهش چربی را دچار مشکل می کند.

 

اشتباه 4: فکر کنید غذاهای سالم فاقد کالری هستند.

مهم نیست که یک ماده غذایی تا چه حد سالم باشد ، اگر بیش از حد به مصرف آن بپردازید ، به سختی چربی از دست می دهید. دو نمونه ساده از غذاهای سالم دانه ها و مغزهای روغنی هستند. امگاها ، ریزمغذی ها و فیتوژن ها در این مواد غذایی برای سلامتی شما عالی هستند. اما ، میزان کالری این موادغذایی بسیار بالاست. این بدان معنا نیست که باید از مصرف آنها خودداری کنید ، اما بهتر است محدوده مصرف آن را رعایت کنید.



اشتباه 5: به اندازه کافی ، شدید تمرین نکردید.

مبتدی ها باید به کندی شروع کنند. به هر حال ، از آنجا که شما با توجه به وزنه ها ماشین ها و فضای باشگاه رشد می کنید ، باید به سختی کار کنید. کار در باشگاه راحتی نمی طلبد. اگر چربی سوزی هدف تان است ، باید یک انرژی گسترده صرف کنید تا به این طریق بدن تان بتواند تغییر کند. لیفت کردن با همان وزنه های سبک در روزهای متوالی به شما هیچ کمکی نمی کند. در نتیجه ، به هیچ یک از اهداف تان هم نمی رسید.



اشتباه 6: بیش از اندازه تمرین های هوازی انجام می دهید.

عقیده مناسب در این مورد چیست؟ خب ، کاردیو تمرین استقامتی نیست. این تمرین دارای یک جنبه کاملاً متفاوت در طیف تناسب اندام است. انتظار نداشته باشید که با دو ساعت پیاده روی بر تردمیل همان نتایجی را کسب کنید که با انجام یک ساعت لیفت سنگین به آنها دست می یابید. اما اگر می خواهید به انجام تمرین های هوازی بپردازید و همان نتایج را نیز کسب کنید تمرین هایی را انتخاب کنید که روی تمام عضلات بدن کار می کنند و البته مابین تمرین ها نیز دوره های استراحتی کوتاه داشته باشید. با مشارکت کلی بدن و کوتاه کردن زمان استراحت ، سیستم قلبی-عروقی خود را به همان خوبی سیستم عضلانی تان به چالش می کشید.

 

اشتباه 7: مضطرب هستید.

 

اضطراب یک قاتل آرام است. وقتی مضطرب هستید ، بدن تان بیش از حد عادی به تولید کورتیزول می پردازد. افزایش کورتیزول می تواند مسئول افزایش ذخیره چربی بدن و دیگر نتایج منفی باشد. حتی اگر وضعیت رژیم غذایی و تمرینی تان عالی باشد ، استرس بیش از حد می تواند مانع از کسب اهداف چربی سوز شود. آرام باشید! اگر چه شاید این حرف در گفتار آسان باشد تا عمل ، با این حال از تکنیک های آرام بخش استفاده کنید. این تکنیک ها می توانند تأثیر زیادی روی فیزیک و سلامتی تان داشته باشند. یوگا را امتحان کنید ، دوش بگیرید ، کتاب بخوانید ، فیلم ببینید یا که به مدت 10 الی 15 دقیقه از یک مدیتیشن ساده بهره مند شوید.



اشتباه 8: به اندازه کافی نخوابید.

شبیه استرس ، کمبود خواب نیز منجر به افزایش کورتیزول می شود ، در نتیجه ، فرآیند کاهش چربی متوقف می شود. وقتی کم می خوابید ، فرآیند حساسیت انسولین نیز دچار کاهش می شود. در نتیجه ، ترکیب این مشکلات منجر به خلق یک محیط نامساعدتر برای مسئله کاهش وزن می شود.

برای این که فیزیک تان داری یک تناسب مناسب شود ، به خواب اهمیت دهید. برای گرفتن واکنش مثبت از بدن تان نیاز به 8 ساعت خواب شبانه دارید. استفاده از الکترونیت ها را قبل از خواب محدود کنید. از مصرف کافئین در شب خودداری کنید. برای رسیدن به اهداف به خودتان زمان دهید.

ورزش بازدید : 14 سه شنبه 19 آبان 1394 نظرات (0)

متداول ترین غفلت های رایج در بخش تغذیه

بافت های عضلانی را در خواب نابود نکنید

 

1- مصرف ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها بلافاصله بعد از تمرین

مصرف هر چیزی که در مجموعه دامنه آنتی اکسیدان ها قرار گرفته است در هر زمان دیگری علاوه بر زمان قبل و بعد از تمرین مفید است.

به ویژه در زمان هایی که بدن آسیب دیده و در یک فرآیند طبیعی به جهت دفع استرس تلاش می کند تا به این شکل بافت های عضلانی جدید بسازد و در واقع در مرحله رشد و پیشرفت است.



2- سه ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.

به منظور حفظ عضلات به مصرف پروتئین کافی وقتی بین 6 الی 10 ساعت در خواب هستید ، نیاز دارید. شما نیاز دارید جذب پروتئین ها را با افزودن چربی های ضروری کند کنید تا به این شکل منبع انرژی خوبی برای خود مهیا کنید. از این روست که گفته می شود پروتئین به عنوان سوخت استفاده نمی شود و در عوض از آن به جهت حفظ حجم عضلانی در رشد و مرمت استفاده می شود. می توانید کربوهیدرات ها را به این ترکیب بیفزایید ، اگر خواهانید تا سطح هورمون رشد را به حداکثر برسانید و به این شکل به فرآیند مرمت کمک کنید. بنابراین اگر در زمان 10 ساعته خواب به مصرف چیزی نپردازید ، دوره رشد را از دست داده اید و در نتیجه به نابودی بافت های عضلانی تان پرداخته اید.



3- استفاده از جایگزین های غذایی مناسب است.

یک جایگزینی غذایی مناسب مانند محلول های پروتئینی به تنهایی برای رشد ، مرمت و حفظ بدن کافی نیستند. شما به یک بسته کامل از درشت و ریزمغذی ها نیاز دارید. پروتئین در طبیعت بدون حضور درشت مغذی ها و ریزمغذی ها یافت نمی شود. با این حال توصیه ما برای مصرف یک محلول عالی نه به عنوان یک جایگزین غذایی بلکه به عنوان یک مکمل به شرح زیر می باشد: 30 الی 35 گرم وی ایزوله ، دو عدد موز کوچک یا 5 قاشق غذاخوری جودوسر ، یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی ، یک فنجان کوچک انواع توت.

 

4- خودداری از چربی ها

به عنوان یک انسان ما به مصرف انواع چربی ها از سنین پایین پرداخته ایم. اما هرگز به اندازه دنیای حاضر کربوهیدرات های تصفیه شده مصرف نکرده ایم و این کربوهیدرات های تصفیه شده یکی از سوغات های دنیای مدرن است. این مسئله را وجود بیماری های مختلف و گسترش آن در میان افراد ثابت می کند. به منظور داشتن سطح بهینه تستوسترون ، پژوهش ها نشان داده که 30 درصد کالری های رژیم غذایی تان باید از طریق چربی ها تأمین شود. به ویژه انواعی که از چربی های حیوانی و گیاهی مانند روغن زیتون ، روغن دانه های مغذی و روغن ماهی گرفته می شود. توجه داشته باشید که با مصرف چربی های خوب است که می توانید از شر چربی های بد خلاص شوید.



5- به مصرف فیبر بپردازید.

بدون مصرف فیبر کافی ، هر چیزی که می خورید در مسیر گوارش تان باقی می ماند و کار سیستم هاضمه را دچار اختلال می کند. اگر به میزان کافی به مصرف فیبر نپردازید ، مطمئناً دچار انواع و اقسام اختلالات گوارشی به ویژه در روده ها می شوید. فیبر منجر به ایجاد سلامتی می شود و کمک می کند تا از ابتلاء به سرطان کولون برحذر بمانید. اگر نمی توانید به کسب فیبر کافی در رژیم غذایی تان بپردازید ، از یک مکمل حاوی فیبر استفاده کنید. مصرف کافی فیبرهای محلول و نامحلول این اطمینان را به شما می دهد که روده هایتان را از مواد زاید خالی کنید و از اختلال نفخ جلوگیری کنید. فیبر به جذب بهتر و مؤثرتر وعده های غذایی تان و دفع مواد زاید بدن تان کمک می کند.

 

6- مصرف محصولات لبنی خام ممنوع

سال هاست که مصرف محصولات لبنی خام یک بخش طبیعی از رژیم نوعی افراد است. این محصولات به ویژه از این لحاظ دچار اهمیت ویژه هستند که در برگیرنده باکتری های مفید هستند. مکمل هایی نظیر پروبیوتیک ها به جبران عدم حضور این محصولات می پردازند. مصرف این مواد منجر به افزایش عملکرد سیستم ایمنی می شود و به تبع افراد با مصرف این مواد می توانند گارد مؤثرتری در قبال این بیماری داشته باشند. با توجه به حضور آنتی بیوتیک های مختلفی که منجر به نابودی این باکتری های دوست داشتنی می شوند ، پروبیوتیک ها مورد نیازند تا به ذخیره سازی مجدد باکتری های روده بپردازند و منجر به افزایش سطح و عملکرد آنها در بدن شوند تا به این شکل سیستم ایمنی بدن را بر علیه آلودگی های موجود افزایش دهیم.

ورزش بازدید : 16 یکشنبه 17 آبان 1394 نظرات (0)

پروتئین یک ماده مغذی مهم است که همه بطور روزانه به آن نیاز دارند. پروتئین در ترمیم سلولهای بدن، ترمیم و بازسازی عضلات و استخوانها و کنترل بسیاری از فرآیندهای مهم بدن مربوط به سوخت و ساز نقش بسیار کلیدی ایفا می کند.پروتئین منبع بسیار مهمی برای تامین انرژی بدن می باشد.
پروتئین وی، خیلی پیش از آنچه فکر می کنید، در دسترس بوده است. این مکمل را اصولا از همان شیری که هر روز می خوریم، می سازند .شیر از ترکیب دو نوع پروتئین به نامهای پروتئین وی به میزان (۲۰%) و پروتئین کازئین به میزان (۸۰%) تشکیل شده است. پروتئین وی پروتئینی خالص، طبیعی و با کیفیت بسیار بالامی باشد که از شیر گاو هنگام استحصال پنیر تولید می شود. پروتئین وی منبع غنی از آمینو اسیدهای ضروری است. بدن خود قادر به ساختن این آمینو اسیدها نمی باشد و بطور روزانه از طریق تغذیه غذاهای حاوی پروتئین نیاز خود را برآورده می کند. اسیدهای آمینه ضروری بلوک های سازنده عضلات ، پوست، ناخن و بافت های دیگر بدن می باشند. خالص ترین نوع پروتئین وی، پروتئین ایزوله است که حاوی کمترین میزان چربی، لاکتوز و کلسترول و بالاترین میزان آمینو اسیدهای ضروری می باشد. تحقیقات نشان میدهد که پروتئین وی عالی ترین نوع پروتئین و انتخاب بسیار خوب برای افراد در همه سنین می باشد.

ورزش بازدید : 43 شنبه 16 آبان 1394 نظرات (0)

امروزه، تغذیه ورزشی و استفاده از مکمل ها و نوشابه های ورزشی در بین ورزشکاران شیوع زیادی پیدا کرده است و هر یک از این مکمل ها با اهدافی استفاده می شوند. یکی از این مکمل ها اسیدهای آمینه شاخه دار است، شامل لوسین، ایزولوسین و والین که با هدف افزایش توانایی دستگاه ایمنی بدن ، جلوگیری از خستگی مرکزی، تامین اسیدهای آمینه ضروری بدن، افزایش ترشح هورمون انسولین، بهبود سنتز گلیکوژن و پروتئین، و بهبود عملکرد ورزشکاران در رشته های ورزشی استقامتی و قدرتی مطرح اند. نیوشلم و همکارانش متعاقب طرح فرضیه (خستگی مرکزی)،تحقیقات در زمینه اثار ارگوژنیکی بالقوه BCAA را در سال ۱۹۹۱ اغاز کردند.اخیرا پیشنهاد شده مکمل BCAA بر سوخت و ساز پروتئین و تقلیل تخریب عضلانی هنگام فعالیت ورزشی استقامتی موثر است اما بطور گسترده مطالعه نشده است.

ورزش بازدید : 35 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

کراتین محبوب‌ ترین و رایج‌ ترین مکملی است که امروزه در دنیای ورزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.تحقیقات زیادی در مورد کارایی این مکمل صورت گرفته است.برای اکثریت مردم چه ورزشکاران حرفه ای‌ و چه ورزشکاران عادی مصرف کراتین باعث افزایش حجم عضلانی خالص و بهبود ظرفیت غیر هوازی و هوازی میشود.گرچه تاثیر گذاری کراتین امروزه کاملا مشخص شده اما هنوز بسیاری از بهترین روش مصرف آن مطلع نیستند.برای طراحی یک دوره مصرف مناسب کراتین تعدادی از موارد هستند که باید مد نظر قرار بگیرند.

ورزش بازدید : 39 جمعه 15 آبان 1394 نظرات (0)

گابا (گاما آمینو بوتیریک اسیید) (GABA(Gamma Amino Butiric Asid یک آمینو اسید غیر ضروری میباشد که در آوایل دهه نود محبوبیت زیادی در بین بدنسازان پیدا کرد ، این ماده به عنوان یک جایگزین برای GHB تبلیغ میشد GABA یک اسید آمینه است که در مغز تولید می شود این ماده مانع از تحریک زیاد سلول های عصبی میشود و بنابراین تاثیر آرام کننده دارد تاثیر آرام کننده کمک می کند که فشار خون در حد سالم حفظ شود هیپوگلیسمی را کنترل می کند و از اضطراب جلوگیری می کند و خواب آرام را تقویت می کند از این رو عده بسیاری از ورزشکاران حرفه ای بعوان یک مکمل ضد استرس از آن استفاده میکند GABA در بدن به وسیله ی گلوتامیک اسید به کمک ویتامین B6 تولید می شود مطالعات نشان داده اند که مصرف GABA در آزاد کردن هورمون رشد GHنیز خصوصا به دنبال ورزش بسیار موثر است این آزاد شدن موجب افزایش توده بدون چربی بدن می شود و همچنین اشتها را تا حدودی تنظیم می کند GABA یک مکمل تغذیه ای با ارزش برای بدن سازان وزنه برداران قدرتی ، دوندگان رزمی کاران و سایر ورزشکاران است .

بهترین زمان برای مصرف گابا GABA یک ساعت قبل از تمرین و یک ساعت قبل از خواب می باشد این گونه زمان بندی بیشترین تاثیر را در آزاد سازی هورمون رشد به همراه خواهد داشت. با توجه به اینکه گابا یک محرک برای آزاد سازی هورمون رشد GH میباشد عده زیادی بر این باورند که با مصرف این مکمل میتوانند میزان قد خویش را تا حدودی افزایش دهند این عده باید به این نکته توجه داشته باشند که این اتفاق فقط برای اشخاصی که در حوالی سن بلوغ میباشند می تواند بیشترین تاثیر را در بر داشته باشد پس در سنین بالاتر نتیجه ای از لحاظ رشد قدی در بر نخواهد داشت که البته لازم به ذکر می باشد که بطور کلی این مساله هنوز به اثبات نرسیده است.

توصیه میشود برای بالا بردن بیشتر کارایی این مکمل آن را به همراه مکمل آرژنین و قرص کلسیم میزیم و زینک استفاده کنید .این ترکیب باعث می شود تا ترشح طبیعی هورمون رشد در بدن شما به حداکثر رسیده و باعث استحکام استخوان ها و نیز احتمالا رشد طولی آن ها شود.

ورزش بازدید : 17 پنجشنبه 14 آبان 1394 نظرات (0)

شایعات بی اساس را بشناسید و از آن ها پرهیز کنید.

10 افسانه شایع در رژیم های غذایی

در این مقاله سعی مان بر این است که شما را با ده افسانه شایع در مورد رژیم غذایی آشنا کنیم تا با شناخت این افسانه های موهوم و حذف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شان از برنامه هایتان بتوانید با موفقیت بیشتری از رژیم غذایی و برنامه های تمرینی تان پیروی کنید.

ورزش بازدید : 23 پنجشنبه 14 آبان 1394 نظرات (1)

نادیده گرفتن مکمل ها یک اشتباه بزرگ

همه ما در رژیم‌های غذایی خود دارای کمبود و خلا هایی هستیم و اینجاست که میتوانیم با استفاده از مکمل‌ها این خلا ها را پر کنیم.همه بدن سازان نخبه از مکمل استفاده میکنند.برای بدن سازان تازه‌کار تنوع و اخبار‌های مختلف و گوناگون در مورد مکمل‌ها میتواند باعث سردرگمی آنها شود اما باید بدانید که مکمل‌ها یکی‌ از ابزار‌های مورد نیاز شما در دنیای بدن سازی می‌باشد. یک مکمل پروتئین با کیفیت میتواند کالری مورد نیاز بدن شما در جهت ساخت عضلات و ریکاوری مناسب را در اختیار بدن شما قرار دهد.گلوتامین نیز میتواند باعث افزایش سرعت ریکاوری شما شده و سطح انرژی شما را کاملا مثل روز اول کند.استفاده از مکمل‌های دارای مقادیر بالای کربوهیدرات نیز باعث میشود سطح انرژی شما در بالاترین حد ممکن قرار بگیرد و شما را قادر به تمرین طولانی‌ تر و با شدت بیشتر می‌کند. لوسین که یکی‌ از آمینو اسید‌های شاخه دار می‌باشد در فرایند سنتز پروتئین نقشی‌ بسیار حیاتی را ایفا می‌کند.استفاده از مکمل‌های گیاهی نیز میتواند سطح دریافت فیبر بدن را افزایش دهد.برخی‌ از این مکمل‌ها نظیر عصاره خار مریم برای سم زدایی از کبد بسیار عالی‌ می‌باشد.زیرا کبد در رژیم‌های با پروتئین بالا تحت استرس زیادی قرار می‌گیرد.کلید موفقیت شما گوش دادن به نیاز‌های بدن، تمرین سخت، نظم و یک عزم راسخ برای رسیدن به اهدافتان می‌باشد

ورزش بازدید : 17 چهارشنبه 13 آبان 1394 نظرات (0)

مسلما تا بحال از افراد زیادی شنیده اید که از فواید صبحانه برایتان صحبت کرده اند. 🍞🍞🍞🍞
محققان ثابت کرده اند که کودکانی که روزانه صبحانه نمی خورند در طول روز بیشتر گشنه می شوند و به همین دلیل بیشتر غذا می خورند و همین موضوع باعث چاقی در کودک می شود.

 پژوهشی در International Journal of Obesity به چاپ رسیده است که نشان می‌دهد خوردن صبحانه‌ی خوب، امکان اضافه وزن در کودکان را کاهش می‌دهد.
 🍳🍳🍳🍳🍳🍳🍳🍳
محققان دانشگاه هنگ‌کنگ چین 68606 کودک بین 9 تا 10 سال را به مدت دو سال زیر نظر گرفتند تا ارتباط بین خوردن صبحانه و اضافه وزن را در آن‌ها مورد مطالعه و بررسی قرار دهند.
کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مقایسه با آن‌هایی که از این وعده‌ی غذایی صرف‌نظر نمی‌کنند بیشتر در معرض اضافه وزن و انباشته شدن وزن قرار دارند.

ورزش بازدید : 20 چهارشنبه 13 آبان 1394 نظرات (0)

✅نکاﺗﯽ ﻣﻬﻢ ﺩﺭ ﺑﺎﺏ ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻭ ﻻﻏﺮﯼ

1⃣ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺭﮊﯾﻢ ﻻﻏﺮﯼ ‏(ﺭﮊﯾﻢ ﺳﻮﭖ، ﺭﮊﯾﻢ ﮐﺎﻧﺎﺩﺍﯾﯽ، ﺭﮊﯾﻢ ﭘﺮﻭﺗﺌﯿﻦ ، ﺭﮊﯾﻢ 7 ﺭﻭﺯﻩ ، ﺭﮊﯾﻢ ﺗﮏ ﺧﻮﺭﯼ ﻭ .. ‏) ﺭﮊﯾﻤﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺻﺎﻋﻘﻪ ﺁﺳﺎ ﻭﺯﻥ ﺭﺍ ﮐﺎﻫﺶ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﻭﻟﯽ ﻣﻮﺟﺒﺎﺕ ﺑﺮﻭﺯ ﻋﻮﺍﺭﺽ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺟﺒﺮﺍﻧﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺗﻮﺩﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﻦ ﻗﺒﯿﻞ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﺍﺻﻮﻟﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﻋﻠﻤﯽ ﺭﺍ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ !

2⃣ﺭﮊﯾﻢ ﻫﺎﯼ ﺟﺎﺩﻭﯾﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺑﻠﮑﻪ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺩﻧﯿﺎ ﯾﮏ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺩﺭﻭﻍ ﻭ ﻧﯿﺮﻧﮓ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ ﮐﻪ ﻫﻢ ﭘﻮﻝ ﺑﻪ ﺩﺍﻡ ﺍﻓﺘﺎﺩﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﻐﻤﺎ ﻣﯿﺒﺮﻧﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺟﺴﻢ ﻭ ﺟﺎﻥ ﺯﻭﺩ ﺑﺎﻭﺭﺍﻥ ﺭﺍﺣﺖ ﻃﻠﺐ ﺭﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﻣﺨﺎﻃﺮﻩ ﻣﯽ ﺳﺎﺯﺩ .

3⃣ ﻭﺯﻥ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﺪﺭﯾﺠﯽ ﻭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮐﺎﻫﺶ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﺪ، ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﺑﻪ ﻣﯿﺰﺍﻥ 3 ﺗﺎ 4 ﮐﯿﻠﻮﮔﺮﻡ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺍﺿﻄﺮﺍﺭﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﯿﻠﯽ ﭼﺎﻕ ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ 6 ﮐﯿﻠﻮﮔﺮﻡ ﺩﺭﻣﺎﻩ ﺗﻮﺻﯿﻪ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ .

4⃣ﺣﺬﻑ ﺍﯾﻦ ﯾﺎ ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻭ ﺻﺮﻓﻨﻈﺮ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﺍﺯ ﻭﻋﺪﻩﻫﺎﯼ ﺍﺻﻠﯽ ‏( ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ، ﻧﺎﻫﺎﺭ ﻭ ﺷﺎﻡ ‏) ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺩﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ ﻭﺯﻥ ﺍﯾﺪﻩ ﺁﻝ ﻫﯿﭻ ﺗﺎﺛﯿﺮﯼ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﻋﺎﻣﻞ ﺗﻬﯽ ﺳﺎﺯﯼ ﺳﻠﻮﻝ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺎﻓﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﺪﻥ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺩ ﺣﯿﺎﺗﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺑﺪﻧﯽ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﭼﻨﺎﻥ ﺩﺭ ﻫﻢ ﻣﯿﺮﻳﺰﺩ ﻛﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﻫﻢ ﺭﻳﺨﺘﮕﯽ، ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻣﺠﺪﺩ ﺑﻪ ﻭﺯﻥ ﻗﺒﻠﯽ ﺣﺘﯽ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺍﺯ ﻭﺯﻧﯽ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻛﺎﻫﺶ ﺁﻥ ﺁﻏﺎﺯ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻮﺩﻳﺪ، ﺩﺭ ﻛﻮﺗﺎﻩﺗﺮﻳﻦ ﻣﺪﺕ ﻭ ﺗﻮﺃﻡ ﺑﺎ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪﻥ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺍﺷﺘﻬﺎﯼ ﺷﺪﻳﺪ ﻭ ﻧﻬﺎﻳﺘﺎ ﺑﺮﻭﺯ ﻭﻟﻊ ﺳﻴﺮﯼ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻏﻴﺮﻗﺎﺑﻞ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ ﺯﺣﻤﺎﺕ ﻭ ﻣﺤﺮﻭﻣﻴﺖﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩﺗﺤﻤﻴﻠﯽ ﭼﻨﺪﻳﻦ ﻣﺎﻩ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﻫﻔﺘﻪ ﺑﺮ ﺑﺎﺩ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ.

5⃣ ﺩﺭ ﭼﺎﻗﯽ ﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﻣﺮﺿﯽ ، ﻋﺎﻣﻞ ﻋﻤﺪﻩ ﭼﺎﻗﯽ ﻫﺎ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻧﺮﮊﯼ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺭﻭﺯ ، ﻫﻔﺘﻪ ، ﻣﺎﻩ ﻭ ﺳﺎﻝ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ ، ﻧﻪ ﻧﻮﻉ ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻭﻋﺪﻩ.

6⃣ﺑﺎﻭﺭ ﺑﻔﺮﻣﺎﯾﯿﺪ ﻫﯿﭻ ﺭﺍﻩ ﺳﻬﻞ ﻭ ﺳﺎﺩﻩ ﻭ ﺑﯽ ﺭﻧﺞ ﻭ ﺯﺣﻤﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻋﺎﺭﺿﻪ ﺳﺮﯾﻌﺎ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﮐﻮﺗﺎﻩ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻫﻔﺘﻪ ﺗﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻫﻔﺘﻪ ﻭﺯﻥ ﺭﺍ ﮐﻢ ﮐﺮﺩ ﻫﺮ ﻧﻮﻉ ﺍﺩﻋﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻏﯿﺮ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺁﺏ ﺑﺪﻥ ﺭﺍ ﮐﻪ 60 ﺩﺭﺻﺪ ﻭﺯﻥ ﻣﺎﺭﺍ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﺗﺨﻠﯿﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻧﻬﺎ
ﻻﻏﺮﯼ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺘﻦ ﭼﺮﺑﯽ ﺍﻧﺒﺎﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﻤﯽ ﭘﺬﯾﺮﺩ .

7⃣ﻣﻄﻤﺌﻦ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﺭﺍﻩ ﺣﻞ ﻣﯿﺎﻥ ﺑﺮﯼ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﺟﺰ ﮐﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ ﺗﺪﺭﯾﺠﯽ ﺍﺯ ﻣﯿﺰﺍﻥ ﺧﻮﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﻓﻌﻠﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻓﻌﺎﻟﯿﺘﻬﺎﯼ ﺑﺪﻧﯽ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﺭﻭﯼ ﻭ ﻭﺭﺯﺷﻬﺎﯼ ﺳﺒﮏ ﻭ ﻫﻮﺍﺯﯼ ﻭ ﺧﻮﺍﺏ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺯﻭﺩ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻭ ﻋﺪﻡ ﺣﺬﻑ ﻭﻋﺪﻫﺎﯼ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺑﻪ ﺧﺼﻮﺹ ﺻﺒﺤﺎﻧﻪ

ورزش بازدید : 16 سه شنبه 12 آبان 1394 نظرات (0)

چرا تغذیه بعد از تمرین مهم است بیشتر ورزشکاران بعد از تمرین اصلا" به فکر تغذیه بعد از تمرین نیستند یا اینکه این کار را با تأخیر انجام می دهند. بعد از تمرین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طلایی برای تغذیه در نظر بگیرید. باید توجه داشته باشید، هر زمانی که تمرینات قدرتی انجام می دهید، تمرینات باعث پارگی ها و صدمات کوچک در بافت عضلانی می شود. زمانی که عضلات ترمیم می شوند، آن ها نیز قوی تر حجیم ترخواهند شد، اما نکته مهم اینجاست که عضلات برای رسیدن به این مهم به پروتئین و کربوهیدرات نیاز دارند. اگر بدن را به طور مناسب تغذیه نکنید، عضلات قادر نیستند روند ترمیم و رشد انجام دهند و ریکاوری بدن نیز مختل می شود.

ورزش بازدید : 17 دوشنبه 11 آبان 1394 نظرات (0)

پروتیین وی ناو Whey Protein NOW :

پروتئین آب پنیر ناو یک ترکیب خوشمزه با بالاترین کیفیت جهانی تشکیل شده از سه نوع وی زود هضم: اولترا فیلترید کنسانتره ، جریان عرضی میکروفیلترید و آنزیمی هیدرولیز (نیمه، قبلا هضم شده). این ترکیب از پروتئین آب پنیر طراحی شده است برای افزایش جذب اسید آمینه با ارزش بیولوژیکی (BV) فوق العاده بالا،همراه 380 میلیگرم گلوتامین در هر سرو آن جهت حفظ بافت های عضلانی در اثر تمرینات سنگین و استرس زا و جلوگیری از آسیب بافت های عضلانی...



درباره ما
دنیای ورزش :اخبار ،نتایج ،زمان پخش ،عکس و ویدیو از دنیای ورزش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    کانال رسمی ما در تلگرام

    آمار سایت
  • کل مطالب : 172
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 27
  • بازدید ماه : 27
  • بازدید سال : 1,845
  • بازدید کلی : 12,868
  • جدول پخش ورزش از تلویزیون